+31 (0)33 247 1227

Woensdag 2 februari 2022 06:30 - Op naar de sportschool

Het is half 7 ’s ochtends en de wekker gaat af. Ik stap gelijk mijn bed uit, want er staat mij een sportieve ochtend te wachten. Eerst even een kopje koffie om wakker te worden, Leo uitlaten en dan spring ik direct op de fiets om naar de sportschool te gaan. Een uurtje trainen om de werkdag te beginnen, vind ik tegenwoordig heel lekker. Dit doe ik nu elke maandag-, woensdag- en vrijdagochtend.

9:00 - Aangekomen op kantoor

Na mijn training, neem ik een snelle douche en binnen een kwartier sta ik alweer in het kantoor. Gister, eind van de dag hebben we MT (management team) overleg gehad. Tijdens dit overleg is besloten dat we Flint drager gaan worden. Dat ga ik gelijk even oppakken. Het is een sponsorship bij een theater in Amersfoort. Wij krijgen dan onze eigen stoelen en voorrang als daar voorstellingen zijn. Vooral de georganiseerde netwerkbijeenkomsten die daar plaats vinden zijn interessant voor mij. Zo kunnen wij onze betrokkenheid bij de bedrijven uit de regio vergroten.

10:00 - De 'woonkamer' inrichten

Na de stand-up neem ik mijn collega’s Else en Anouk mee naar de ‘woonkamer’ van het kantoor. Dit is een grote ruimte op zolder, waar we ’s middags lunchen en een bank staat. Deze ruimte galmt nogal en wij willen dit verhelpen met een moswand en wat extra meubels. Met Else en Anouk overleg ik waar we de moswand willen plaatsen. Ik vraag aan Anouk om onze ideeën visueel te maken in Photoshop, zodat we er een beter beeld bij krijgen.

12:30 - We kunnen lunchen!

Ik zie uit mijn raam dat de boodschappen bezorgd worden, precies op tijd voor de lunch. Else neemt de boodschappen aan en begint gelijk de tafel te dekken. Ik ga vaak voor een broodje met tonijnsalade en een vers gekookt eitje. Na de lunch is het natuurlijk tijd voor een potje tafeltennis met Ron.

13:00 - Een 'standaard' middag

De lunch is voorbij en Anouk komt naar me toe met de ontwerpen voor de moswand. Na een korte bespreking en een paar kleine aanpassingen vragen we de feedback van de rest van het team. Ik hoor positieve geluiden, dus dat betekent dat ik de moswand kan gaan bestellen.

Oh, de bel gaat! Het is een sollicitant die ik vorige week aan de telefoon had. True People is namelijk aan het groeien, dus we krijgen meer opdrachten binnen! Daarvoor moeten we ook genoeg werknemers hebben om alle digitale oplossingen te gaan bouwen. Daarom zijn we bezig met het werven van nieuwe werknemers. Deze week is Fien bij ons begonnen. Zij is onze nieuwe data-analist en front-end developer. Nu zijn we nog op zoek naar back-end developers!

Na het sollicitatiegesprek open ik het CRM systeem, waar ik al onze contacten die we hebben in opslaan. Hierin noteer ik belafspraken of volg ik nieuwe leads op. Ook heb ik altijd mijn LinkedIn openstaan. Ik reageer op posts en wanneer ik iemand zie die ik al een tijd niet heb gesproken, bel ik diegene even op. Zo onderhoud ik mijn netwerk.

17:00 - Een potje revange

Is het al tijd voor een potje revange? Aangezien ik na de lunch van Ron heb verloren, daag ik hem uit voor een nieuw potje. Wanneer ik tegen Ron op een serieuze toon zeg ‘’kom jij maar even met mij mee’’, weet hij al hoe laat het is. Helaas heb ik wéér geen geluk, volgende keer beter!

Mijn werkzaamheden

Ondanks ik een standaard routine heb, zoals het opvolgen van leads en het bijhouden van het CRM systeem, is geen dag hetzelfde! Er komen regelmatig mensen op kantoor om te sparren over hun website of webapplicatie. Wij denken graag mee met complexe vraagstukken. En dat vind ik ook zo leuk aan mijn werk.

Ik vind het leuk om leads en klanten te kunnen helpen met hun digitale vraagstukken en hun op weg te helpen naar de realisatie hiervan. Dit zeg ik niet om op te scheppen, maar wij kunnen écht mooie dingen bouwen, die andere bedrijven niet kunnen. Wij zijn hier heel trots op. Samen met het hele team maken we dit waar. En ondanks we met zijn alle hard werken, vind ik de gezelligheid en het succesvol zijn met het team nog het allerleukst.

18:00 - De werkdag zit er op!

De dag zit er weer op, ik sluit mijn computer af en zeg Ron gedag. Hij is meestal degene die het laatst vertrekt. De dagen worden weer langer, dus de zon is pas net onder gegaan wanneer ik naar huis vertrek. Het is zo’n 15 minuten fietsen naar huis, maar ik kan niet wachten tot het weer wat warmer buiten is. Dan fiets ik altijd naar huis met een omweg, daar kan ik altijd wel van genieten.

Kennisbank

True People Kennisbank

Ken je een begrip niet?

CRM systeem

CRM systeem

Wat is een CRM systeem?

CRM staat voor Customer Relationship Management. Een CRM system is ooit op de markt gebracht om klantgegevens te beheren. Wanneer een CRM systeem goed bijgehouden wordt, kan het leiden tot meer omzet. Het zorgt namelijk voor een goed klantrelatiebeheer, wat de klantrelatie verbetert en uiteindelijk leidt tot meer omzet.

Door een CRM systeem kan je de behoeften van je klanten inzichtelijk maken, hierdoor kan je beter anticiperen op het aankoopproces van toekomstige klanten. Alle informatie rondom een (toekomstige) klant staat opgeslagen op één centrale plek. Hier kan je bijvoorbeeld alle contactmomenten noteren en het besproken onderwerp. Een CRM systeem helpt je herinneren aan gemaakte afspraken of laat je weten wanneer je al een tijdje geen contact hebt gehad met een klant.

De voordelen van een CRM systeem

  • Bespaart tijden kosten
  • Verbetert klantrelaties
  • Optimaliseert verkoop- en marketingprocessen

Er zijn veel aanbieders van standaard CRM systemen. In het geval van specifieke bedrijfsprocessen kan een standaard CRM systeem niet altijd voldoen aan de eisen van een organisatie. In dat geval is het mogelijk om een CRM systeem op maat te laten maken.

Webapplicatie

Webapplicatie

Wat zijn webapplicaties?

Je hebt applicaties en webapplicaties, is dat hetzelfde? Nee, dat is het niet. Een webapplicatie is een programma op het internet. Hotmail en Gmail zijn hier een goed voorbeeld van. Om gebruik te maken van de webapplicatie, moet je een account aanmaken. Vervolgens heb je toegang tot je mail via een webbrowser.

Andere bekende voorbeelden van webapplicaties:

Een applicatie is ook een programma, maar die download je eerst op je tablet, mobiel of desktop. Na het downloaden kun je er pas gebruik van maken.

Het voordeel van een webapplicatie, is dat ze eenvoudiger uit te breiden en door te ontwikkelen zijn dan applicaties. Het enige wat je nodig hebt om een webapplicatie te gebruiken, is internetverbinding en een webbrowser. Je kan dus overal op de wereld, op elk willekeurig device, gebruik maken van de webapplicatie. In tegenstelling tot een applicatie, zou je dit eerst moeten downloaden.

Blogs Wellicht vind je dit ook interessant

Bekijk alle blogs

6 vragen aan onze nieuwe collega Fien

Fien is begin februari bij ons begonnen als Data analist en Front-end Developer. De eerste week zit er op en wij zijn nu al erg blij met haar als collega! Aangezien Fien ook met onze klanten gaat samenwerken, stellen wij haar graag ook aan jullie voor.

Lees meer
Bekijk alle blogs

Werk bij True People met passie & plezier.

Solliciteer nu!