Scholen in de Kunst wil kinderen, jongeren en volwassenen in contact brengen met kunst en cultuur. Scholen in de Kunst geeft cursussen, is actief in het onderwijs en ondersteunt amateurkunstverenigingen. De website is voor Scholen in de Kunst in eerste instantie een verkoopkanaal voor het aanbod van cursussen en muzieklessen. Samen met Scholen in de Kunst zorgen we dat de juiste informatie wordt aangeboden, zodat het voor de bezoeker zo makkelijk mogelijk wordt gemaakt om zich in te schrijven voor de gewenste cursus.
Door het grote cursusaanbod van Scholen in de Kunst is het voor de bezoekers lastig om snel de juiste cursus te vinden. Met de nieuwe website is er meer focus gelegd op het helpen van bezoekers in deze zoektocht, zodat ze zich uiteindelijk inschrijven voor een cursus. Dit doen we door gerichter informatie te serveren en meer aandacht te schenken aan het beantwoorden van vragen die een rol spelen in het beslissingsproces van de bezoeker. Gezien de complexiteit van de bezoekers, die op het ene moment een andere behoefte kunnen hebben dan het andere moment, was dit een serieuze uitdaging.
Via de website wordt de meest passende cursus voor de bezoeker aangeboden. Naast het verkopen van cursussen ligt er ook focus op het verhuren van zalen en het aanbieden van amateurkunstverenigingen.
Als bezoekers op de website zijn overgehaald, worden ze doorgestuurd naar de Mijn-omgeving. Via de Mijn-omgeving schrijven ze zich in voor een cursus.
De Middleware is verantwoordelijk voor het verwerken van gegevens. Het verzorgt de communicatie met externe systemen en levert via een slimme technische oplossing gegevens aan de website.
Door middel van expliciete voorkeuren in de cursuszoeker kunnen bezoekers aangeven wat hun interesse op dat moment is. De website past zich aan op basis van wat de bezoeker aangeeft. Als een bezoeker bijvoorbeeld aangeeft dat hij op zoek is naar een cursus voor een kind op een bepaalde dag, zal de website hierop inspelen door volgorde van content te veranderen, andere afbeeldingen te tonen en te adviseren in het aanbod dat het meest passend is.
De cursuszoeker is één slimme module, die zowel op de website als de Mijn-omgeving functioneert. De voorkeuren die op de website door de bezoeker worden gekozen of die gekoppeld zijn aan de pagina van de website op het moment dat ze doorklikken, worden doorgeven aan de Mijn-omgeving. Op deze manier kunnen we in de mijn-omgeving direct relevantere informatie tonen. Door de gebruiker altijd de mogelijkheid te geven iets anders op te vragen, kan er worden overgestapt naar een ander inschrijfproces. De bezoeker is namelijk op dat moment al ver in de conversiefunnel.
Een cursus is vaak voor verschillende doelgroepen met verschillende motieven interessant. Door variaties van dezelfde cursus voor elke doelgroep te maken, kunnen de juiste personen beter worden bereikt via digitale kanalen en zoekmachines. Deze hoeven dan niet benaderbaar te zijn als een gebruiker op de website navigeert, maar functioneert als landingspagina. Op deze manier kan Scholen in de Kunst op een gewenst moment extra aandacht geven aan specifieke cursussen.
Om de processen en gegevensstromen van Scholen in de Kunst optimaal te laten werken, is de website gekoppeld met Middleware en de Mijn-omgeving. Voor de nieuwe website is de Middleware uitgebreid zodat er nóg meer variatie en vrijheid is in de communicatie. Ook de Mijn-omgeving is slimmer ingericht, zodat de juiste keuze voor de bezoeker bepaald kan worden.
“True People maakt zijn naam helemaal waar: je hebt te maken met echte mensen, die oprecht geïnteresseerd zijn in jouw organisatie en de doelen die je wilt bereiken. Ze denken actief mee, gaan voor duurzame digitale oplossingen en zetten vaak een stap extra. Wij zijn heel blij met de samenwerking met True People!”