Sleeptrade is een organisatie die zich richt op onderzoek naar het slaapgedrag van mensen en het creëren van een optimale slaapomgeving. Sleeptrade en True People hebben samen de website Beddenspecialist.nl gerealiseerd. Beddenspecialist.nl bestaat uit een groep samenwerkende, zeer ervaren, zelfstandige ondernemers op het gebied van slaapcomfort. Via Beddenspecialist.nl wil Sleeptrade klanten informeren, inspireren en afspraken genereren voor de aangesloten ondernemers.
Wij zijn al een aantal jaar digital partner voor het platform van Beddenspecialist.nl. Sleeptrade heeft True People gevraagd mee te denken in mogelijkheden om het platform te herzien, zodat de webshop en website worden samengevoegd in één omgeving. Sleeptrade wil hiermee de bezoekers beter informeren en helpen, en daarmee de conversie verhogen. Belangrijk is dat de beleving van het websitebezoek overeenkomt met wat men in de winkel gaat ervaren.
Het primaire doel van Beddenspecialist.nl is om te zorgen dat mensen de winkels gaan bezoeken en daar op maat door specialisten geadviseerd worden. Het assortiment bestaat uit kwalitatief hoogwaardige producten, waarmee mensen geholpen kunnen worden om klachten te verminderen en beter te slapen.
De website Beddenspecialist.nl veranderde van een productgerichte focus naar advies en consultancy. Op basis van specifieke behoeften heeft de website meerdere interactieve tools om te laten zien dat we de bezoeker kunnen helpen.
De website en webshop waren twee losse omgevingen. Hierdoor was het lastig om de journey van de bezoeker te volgen over de verschillende omgevingen heen. De omgevingen zijn nu samengevoegd.
In het ADAPT True people portal staat alle data omtrent de website. Hierin kan Sleeptrade onder andere de webshop beheren en statistieken inzien.
De vorige website had geen duidelijke conversiepaden en CTA’s liepen door elkaar heen. Wij hebben Sleeptrade geholpen met een heldere klantenreis om de conversie te verhogen.
Via de advies wizard kunnen bezoekers sneller geholpen worden met hun vraag of probleem. Ze kunnen direct een afspraak maken bij een Beddenspeciaalzaak in de buurt.
We hebben te maken met winkels die lokaal/regionaal bekend zijn. De bezoekers kennen de winkel niet als Beddenspecialist.nl, maar als naam van winkel zelf. Door slimme technische oplossingen hebben we ervoor gezorgd dat alle winkels een eigen omgeving hebben. Hierdoor is de website ook lokaal/regionaal goed toegankelijk, wat een positieve invloed heeft op de organische vindbaarheid.
Door een aantal vragen te beantwoorden over hun eigen situatie, kunnen bezoekers inzicht krijgen in het beste matras of tips krijgen over hoe ze beter kunnen slapen. Het resultaat krijgen ze gratis per e-mail. Hierin wordt de doelgroep overtuigd om langs een beddenspeciaalzaak te gaan, zodat hun slaapprobleem wordt opgelost.
“True People is echt thuis in digitale oplossingen en denkt mee in mogelijkheden die we zelf niet bedenken. In de samenwerking wordt mijn probleem ook het probleem van True People. Samen lossen we het op!”